منو

روغن موتور مناسب خودرو شما

گروه تبلیغات

روغن موتور خودرو با گرم شدن رقیق‌تر می‌شود و با سرد شدن غلیظ‌تر می‌شود. پس اگر بدانیم که چه روغنی مخصوص پژو یا پراید یا سمند است بهتر میتوانیم موتور ماشین را برای شتاب گیری بهتر،‌ خنک شدن و طول عمر موتور آماده کنیم. جلوگیری از رقیق شدن روغن موتور هنگام داغ شدن در حین کار با موتور، یک مورد مهم است، اما مورد مهم‌تر این است که روغن بیش از حد هم غلیظ نشود. استفاده از روغن‌های پایه درجه یک با فراریت کمتر برای جلوگیری از تبخیر یکی از راه‌حل‌ها است. تبخیر روغن پایه نه تنها مصرف روغن را افزایش می‌دهد بلکه منجر به غلیظ شدن روغن می‌شود که باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

روغن موتور مناسب خودرو شما
دسته‌بندی: گروه تبلیغات

روغن موتور مناسب خودرو شما

پایه‌ی روغن موتور به عنوان عاملی موثر بر طول عمر روغن‌ها و مدت زمان کاری آنها در موتور شناخته می‌شود. در اینجا بهترین روغن موتور پراید، بهترین روغن موتور تیبا و کوییک، ساینا، بهترین روغن موتور پژو ۴۰۵، بهترین روغن موتور پژو پارس xu7 و پارس سال، بهترین روغن موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ و ۲۰۶ اتومات، بهترین روغن موتور سمند و سورن و LX ، روغن موتور دنا و دنا پلاس و خرید روغن موتور 207i و اتومات، روغن موتور سراتو، روغن مخصوص چری، دیگینیتی، فیدیلیتی، چانگان، ام جی، روغن موتور وانت مزدا و روغن مخصوص برلیانس و بهترین روغن هایما میپردازیم.

بهترین روغن موتور ماشین

برای انتخاب بهترین روغن ماشین لازم است ابتدا بدانیم که این روغن در فصل سرما یا گرما چه عملکردی درون موتور خودرو دارد. البته اینکه در فصل سرد باید از روغن هایی با ویسکوزیته یا گرانروی کمتر استفاده کرد و در جای گرمسیر برعکس اشتباه است!

روغن موتور

باید بدانیم که بین غلظت روغن موتور و دمای هوا نسبت عکس برقرار است، یعنی هر چه دمای هوا گرمتر باشد روغن موتوری مناسب ماشین است که غلظت بالاتری دارد! یا به زبان علمی تر ویکوزیته (گرانروی) آن بیشتر است.
خرید روغن موتورهای غلیظ در گرما باعث میشود تا زمانیکه دمای موتور بالا میرود، مایع روغنی بیش از حد رقیق یا آبکی نشود.

بطور مثال روغن موتور مناسب برای خودرو نیسان ماکسیما (مونتاز شده توسط پارس خودرو) در هوای گرم 10w40 است ولی ایساکو توصیه کرده که کسانیکه در مناطق معتدلتر مانند تهران رانندگی میکنند از روغن 10w30 استفاده کنند.

اما بحث اصلی اینجاست که کارخانه معمولا از بصرفه ترین روغن بعد از تولید خودرو استفاده میکند! یعنی شما میتوانید با کمی تحقیق روغن بهتری نیز در موتور ماشین خود بریزید. مسئله استفاده روغن موتور در فصل سرما یا گرما برای استارت اولیه و خنک کاری موتور میباشد که توصیه میشود جهت بهبود عملکرد موتور خودرو از روغن هایی با گرانروی بهتر استفاده شود.

موتور خودرو EF7 - موتور خودرو TU5

موتور tu5 و ef7

روغن موتور مخصوص زمستان - روغن موتور مخصوص تابستان

حال اگر میخواهید اطلاعات ساده تری در اینباره به شما بدهم لازم است که بدانید استارت اولیه موتور وقتی که به اصطلاح ماشین سرد است و یا وقتی که با ماشین بیش از ۳ ساعت در گرما رانندگی کردیم بستگی به انتخاب بهترین روغن موتور میباشد. این را باید در نظر بگیریم که دمای خودرو چه در ارومیه چه در خوزستان بعد از دقایقی که روشن میشود به عدد متعادل میرسد! یعنی شما چه در منطقه بسیار گرم باشید یا سرد خود موتور دمای خودش رو برای بهترین حالت حرکتی تنظیم میکند. بدین صورت که در نقاط گرم زودتر فن رادیاتور استارت میخورد و در جاهای سرد دیرتر.

پس بهترین روغن موتور در زمستان میتواند کمی رقیقتر از گفته کارخانه تولید کننده خودرو باشد؛ و حتی بهترین روغن موتور در تابستان روغنی است که تحمل گرمایی بیشتری دارد! این تحمل گرما روی قوطی روغن بصورت اعدادی نوشته شده است.

اینجا باید این نکته را در نظر بگیریم که روغن چه توتال اماراتی باشد یا اسپیدی تولید ایران با چه نسبت هایی باید بخریم تا به ماشین ما آسیب وارد نشود.

روغن موتور چهار فصل

با توجه به اینکه اصلا توصیه نمیشود که نوع روغنی که در ماشین ریخته میشود هر فصل تغییر کند پس لازم است که روغنی بریزیم که در فصل سرما یا گرما یا هر جای دیگر مسئله ای بوجود نیاورد. ممکن است ما در بندرعباس هستیم و با ماشین در تابستان بسمت ارومیه برویم، یا موقع تعویض روغن ما آخر زمستان است که یک ماه دیگر فصل گرما آغاز میشود! پس بهتره که روغنی در ماشین بریزیم که به اصطلاح روغن ۴ فصل است تا در تمامی شرایط آب و هوایی مشکلی برای موتور ماشین ما بوجود نیاورد.

ترکیبات روغن موتور

روغن موتور مناسب از ترکیبات مختلفی تشکیل شده است که یکی از بخش‌های اصلی آن روغن پایه است. اما علاوه بر روغن پایه استفاده از ادیتیو‌های مختلف در فرمولاسیون روغن موتور مناسب اهمیت بالایی دارد. ادیتیوها(افزودنی ها) انواع مختلفی دارند که هر کدام باعث افزایش کارایی روغن‌ موتور می‌شود و کیفیت آن را بالا می‌برد. انواع ادیتیوها و وظایف آن‌ها شامل: 

ادیتیوهای پاک کننده: افزودنی‌های پاک‌کننده در روغن موتور، برای تمیز کردن محفظه موتور از رسوبات و دوده استفاده می‌شوند
ادیتیو‌های آنتی‌اکسیدان: افزودنی‌های آنتی اکسیدان در روغن موتور، برای جلوگیری از اکسید‌شدن روغن موتور مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ادیتیو‌های ضدزنگ: افزودنی‌های ضد زنگ در روغن موتور از تشکیل آب و اسیدی شدن محفظه موتور جلوگیری می‌کند و مانع از زنگ زدن قطعات موتور می‌شوند.
ادیتیو‌های ضد سایش: افزودنی‌های ضدسایش در روغن موتور، با تشکیل فیلم (لایه) نازک بر سطح فلز از سایش مسقیم قطعات متحرک جلوگیری می‌کند و موجب آب‌بندی موتور می‌گردد.
ادیتیو‌های روان کننده: افزودنی‌های روان‌کننده در روغن موتور، موجب روان‌کاری قطعات متحرک موتور می‌گردد.

نکته کلی در خرید روغن موتور این است که برند و اصل بودن کالا و درجه آن را دقت داشته باشیم

بهترین روغن‌ موتور پراید

روغن موتور مناسب پراید کاربراتوری : پراید قدیمی یا کاربرات روغن موتوری با گرید 20W50 و سطح کیفی SG نیاز دارد. پراید کاربرات سایپا تا سال ۱۳۸۳ تولید شده که روغن موتور پارس ارس، ‌روغن موتور اسپیدی سوپر گلدن، روغن موتور ایرانول ۸۰۰۰ و بهران تکتاز میتواند گزینه مناسبی باشد.

روغن موتور مناسب پراید انژکتوری : برای این مدل از پراید سایپا بهتر است از روغن موتور با سطح کیفی SJ و گرید 20W50 استفاده شود. روغن موتور بهران پیشتاز، روغن موتور پارس پایا، روغن موتور اسپیدی پاور و ایرانول میتواند از برندهای خوب روغن پراید انژکتوری باشد.

روغن موتور پراید HP + : از سال ۸۸ پراید باز تغییر کرد و به همین جهت توصیه میشود از یک روغن موتور 20W50 با سطح کیفی SL استفاده شود. روغن موتور ایرانول ۱۶۰۰۰، روغن موتور پارس سوپر پایا، روغن موتور اسپیدی سوپر پاور و روغن موتور بهران سوپر پیشتاز این ویژگی را دارد.

روغن موتور پراید یورو ۴ : پراید های تولید شده از سال ۹۰ دارای موتور یورو ۴ هستند. این مدل به دلیل تغییر ساختار و کارکرد نسبت به موتورهای پراید های قدیمی به یک روغن موتور با کیفیت بالاتر نیاز دارند. روغن موتور مناسب برای پراید یورو ۴ با سطح کیفی SL و گرید 10W40 است.

روغن موتور پراید

روغن موتور تیبا: برای روغن موتور تیبا و تیبا 2 شاخص 10W40 که مناسب میباشد. اما میتوانید برای افزایش شتاب و یا کمتر شنیدن صدای موتور و حتی طول عمر بیشتر موتور از روغن موتور با شاخص 5W40  نیز استفاده کنید.
برندهای روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10W40، روغن موتور ایرانول تترا 10W40 ، روغن موتور اسپیدی سوپر پاور 10W40 ، روغن موتور فلومکس مگاتک 10W40 میتواند از روغن هایی باشد که مقرون بصرفه برای موتور پراید و تیبا و کوییک است.

روغن موتور پراید دوگانه سوز : روغن موتور پارس CNG گزینه مناسبی برای پراید دوگانه سوز است. در صورت نایاب بودن روغن موتور CNG به ناچار از روغن موتور های تک سوز می توان استفاده کرد. اما در این صورت ممکن است روغن سریع تر تبخیر شود.

بهترین روغن مناسب کوییک: روغن موتور 10W40 با درجه API SL مناسب خودرو کوئیک است. برندهای ایرانی و خارجی برای این درجه کیفی در بازار موجود است. پس اگر به مرغوبیت برند روغن موتوری که میخرید مطمئن هستید از این درجه کیفی استفاده کنید.

روغن موتور کوییک

بهترین روغن موتور ساینا : بگفته شرکت سایپا روغن موتور ساینا باید از گرید 10W-40 و با شاخص کیفیت حداقلی SJ باشد. با این حال توصیه می‌کنیم برای خودروی ساینا و به ویژه نسل جدید خودروهای ساینا از روغن موتور با کیفیت SL یا بالاتر استفاده کنید تا هم عملکرد موتور روان‌تر باشد و هم عمر مفید اجزای موتور افزایش یابد.

روغن موتور لیکومولی Super Touring High Tech 10W-40، روغن موتور ادینول مدل 10W-40، روغن موتور کاسترول مگناتک، روغن به توتال مدل Quartz 7000، روغن موتور فلومکس، روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10W-40، روغن موتور اسپیدی، روغن موتور ایرانول و کاسپین میتوانند برندهای خوبی برای ساینا و کوئیک و تیبا ۲ باشند.

رویهم روغن موتور مناسب در دفترچه راهنمای شرکت سایپا برای پراید ۱۱۱، پراید ۱۳۱، پراید ۱۳۲ و پراید ۱۴۱ حداقل از درجه کیفی و گرانروی SJ 10W-40 تعریف شده‌اند. سعی کنید از برندهای ایرانی که میشناسید و با تصفیه بهتری در کشور انجام میشود استفاده کنید.

میزان روغن موتور برای خانواده پراید، ساینا، کوئیک و تیبا با تعویض فیلتر روغن ۳/۵ لیتر است که توصیه ما این است که در تعویض روغنی اجازه دهید کامل روغن خالی شود و سپس روغن جدید را جایگزین کنید.

بهترین روغن موتور سمند

روغن مخصوص سمند EF7 باید از گرید 10W-40 و بهترین روغن موتور برای سمند LX یا SE با موتور XU7 باید از گرید 20W-50 انتخاب شود. ایران‌خودرو روغن موتور 10W-40 با شاخص کیفی SJ یا بالاتر را به عنوان روغن موتور خوب برای سمند EF7 معمولی و روغن 10W-40 با شاخص کیفی SL یا بالاتر را به عنوان روغن موتور مناسب خودروی سمند با موتور EF7 توربوشارژ در دفترچه راهنمای خودرو معرفی کرده است. با این حال بهتر است در هر دو نوع از سمند EF7 از روغن موتور با شاخص کیفی SM یا SN استفاده نمایید. به علاوه بنابر تجربه پیشنهاد می‌دهیم جهت کاهش صدای موتور،‌ افزایش شتاب، کاهش سوخت و بهبود کار موتور در استارت در هوای سرد از روغن 5W-40 برای سمند EF7 استفاده نمایید.

روغن موتور سمند

رویهم برای سورن پلاس،‌ سورن توربو شارژ، سمند LX و خانواده ای اف سون از روغن 5w40 استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در رانندگی و نگهداری خودرو داشته باشید. روغن موتورخوب، هرگونه اصطکاک، پوسیدگی و سایش در موتور خودروی سمند سورن، ال ایکس و سمند توربو را از بین می‌برد.

بهترین روغن موتور شاهین

طبق توصیه سایپا، بهترین روغن موتور مناسب خودرو شاهین، روغنی است که فول سنتتیک باشد، شاخص کیفی یا API آن از نوع SN باشد و شاخص ویسکوزیته یا SAE آن نیز از نوع 10W40 باشد. حجم روغن موتور شاهین معادل 3.8 لیتر و با تعویض فیلتر روغن شاهین ۴ لیتر است.

بهترین روغن موتور دنا

تمام نسخه‌های خودرو دنا از موتور EF7 یا همان موتور ملی استفاده می‌کنند. روغن موتور دنا، دنا پلاس و دنا پلاس توربو باید از گرید 5W-40 با سطح کیفی SM یا SN باشد. برای تعویض روغن دنا به همراه فیلتر روغن، به 5 لیتر روغن موتور نیاز دارید.
مطابق دفترچه راهنمای خودرو، روغن موتور خودروی دنا و دنا پلاس با موتور EF7 معمولی باید از گرید 10W-40 با کیفیت حداقلی SJ باشد. با این وجود بنابر تجربه و با توجه به نظر کارشناسان، بهتر است در تمام مدل‌های خودروی دنا از روغن موتور 5W-40 با سطح کیفی SM یا SN استفاده نمایید.

روغن موتور دنا

روغن موتور توتال 5W-40، روغن موتور الف، روغن موتور آدینول، روغن موتور لیکومولی 5W-40، روغن‌ موتور کاسترول، روغن موتور فوکس تیتان فورمولا، روغن موتور فلومکس مگناتک، روغن موتور ایرانول، روغن موتور اسپیدی 5W-40 بترتیب از بهترین های بازار ایران بشمار میروند.

بهترین روغن موتور تارا

روغن موتور تارا TU5+ دنده ای میبایست ۴ لیتر با درجه گرانروی 5w40 باشد. توجه داشته باشید روغن پیشنهادی برای این خودرو میبایست استاندارد API SM یا API SN را داشته باشد. خودرو اتوماتیک تارا نیز از همین فرمول تبعیت میکند.

روغن موتور تارا

روغن موتور پژو 207 , 207i و پژو 206 Peugeot

پژو 206 تیپ 1، تیپ 2، تیپ 3، و پژو 206 SD V6، V19 SD و V20 SD مجهز به پیشرانه‌ی 1.4 لیتری TU3 هستند. مطابق اعلام دفترچه راهنمای خودرو، مشخصات روغن موتور پژو 206 با موتور TU3 باید از روغن API SL، API SM و API SN نیمه سینتتیک با ویسکوزیته 10w40 استفاده کرد.

در پژو 206 تیپ 5، تیپ 6 و پژو 206 SD V1، SD V2، SD V8، SD V9 و SD V10 هم از موتور 1.6 لیتری TU5 استفاده شده است. بر اساس اعلام ایران‌خودرو در دفترچه راهنمای خودرو، بهترین روغن موتور برای 206 تیپ 5 و سایر مدل‌های پژو 206 با موتور TU5 با سطح کیفیت یا شاخص API SL، API SN و API SM و ویسکوزیته روغن موتور 10W-40 استفاده کرد. البته بنا به توصیه کارشناسان اگر میخواهید دما موتور پایین تر و صدای موتور کمتر شنیده شود میتوانید از روغن 5W-40 جهت عملکرد بهتر موتور استفاده کنید.

حجم روغن موتور پژو 206 تیپ 5، پژو 206 صندوق‌دار و سایر مدل‌های پژو 206 با موتور TU5 بدون تعویض فیلتر روغن برابر با ۳/۵ لیتر و با تعویض فیلتر روغن برابر با ۴ لیتر است.

روغن موتور ۲۰۷

روغن به توتال مدل Quartz 9000، روغن موتور الف، روغن موتور کاسترول، روغن موتور لوبریفنت کانادا، روغن موتور بهران پیشتاز با ویسکوزیته ۵ و ۱۰ در بازار ایران بترتیب از برندهای خوب برای ماشین ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵ و دنده اتومات هستند.

مناسب ترین و بهترین روغن برای 207i و پژو 207 با توجه به بهره‌مندی این خودروها از موتور TU5 با سطح کیفیت یا شاخص API SL، API SN و API SM و ویسکوزیته روغن موتور 5W-40 است. دفترچه کارخانه روغن 10w40 را عنوان کرده ولی  برای بهبود عملکرد موتور توصیه می‌کنیم از روغن با کیفیت SM یا SN و 5w40 استفاده کنید.

بهترین روغن‌ موتور پژو پارس

توصیه ایران خودرو برای تعویض روغن‌موتورهای پژو پارسXU7 استفاده از روغن SL20W-50 و برای موتورهای پژو پارس TU5 استفاده از روغن SL10W-40 است. اما کارشناسان جهت بهبود عملکرد موتور،‌ طول عمر موتور، کاهش صدا، افزایش شتاب، کاهش مصرف سوخت و موارد دیگر توصیه میکنند از روغن 5w40 درون موتور TU5 استفاده کنید.

استفاده از مکمل روغن

مکمل های روغن بیشتر برای موتور های قدیمی استفاده می شود. سازندگان امروزی استفاده از این مکمل هارا پیشنهاد نمی کنند زیرا باعث به هم زدن فرمول روغن و آسیب به مبدل کاتالیست می شوند.
تمام روغن موتور های امروزی، Additive های مورد نیاز موتور را دارا هستند. به این معنی که نیازی به مکمل های روغن نیست. اما اگر خودرو شما بیش از ۷ سال کار کرده و شاید از روغن موتورهای نامرغوب استفاده شده میتوانید با توجه به دستورالعمل مکمل روغن از آن استفاده کنید.

مکمل روغن موتور ماشین

نحوه شناسایی روغن موتور تقلبی

من خودم از شرکت های بازرگانی و یا مستقیم از نمایندگی های فروش، روغن موتور میخرم. سعی کرده ام از تعمیرگاهها روغن تهیه نکنم. البته خیلی از تعویض روغنی هایی داخل شهر هستند که در فروش روغن جنس اصلی و درست به مشتری میدهند. اگر به تعویض روغنی ها اطمینان دارین پس از خودشان برای انتخاب بهترین روغن استفاده کنید. اگر هم تازه ماشین خریدید و حساس هستید میتوانید از مراکز عمده فروش روغن آنرا تهیه کنید.

اگر از ماشین زیاد استفاده میکنید بهتر است که هر سری دو تا سه تا قوطی روغن بخرید و هر ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تا تعویض کنید تا برای هر سری خرید نخواهید به بازار برین. مطمئن باشید ضرر نمیکنید!

چگونگی تعویض روغن موتور

سطح روغن موتور را حداقل یکبار در ماه، چک کنید و در صورت کمبود روغن، آنرا اضافه کنید. سطح روغن موتور نباید بیشتر از MAX یا کمتر از MIN باشد.

توصیه میشود که هر سری که روغن عوض میکنید پس فیلتر روغن حتی فیلتر بنزین یا فیلتر هوا را تعویض کنید. قیمت فیلتر ها شاید زیاد نباشد ولی میتواند به طول عمر موتور خودرو اضافه کند و بعدها هزینه های کمتری در تعمیر پرداخت کنید. همچنین تعویض فیلتر روغن، بنزین و هوا باعث میشود شتاب ماشین بیشتر شده و مصرف سوخت بهینه تر شود.

تعویض فیلتر روغن موتور

فرق روغن موتور ایرانی و روغن موتور خارجی

شاید بیشترین فرق در روغن موتور ایرانی و خارجی در تصفیه آن باشد. بمراتب ممکن است دستگاه تصفیه که در کشورهای دیگر استفاده میشود بهتر از کشور ما باشد، شاید هم اینطور نباشد و کیفیت روغن ایرانی با خارجی فرقی نداشته باشد! این تحقیق باید توسط شما انجام شود؛ اما اگر روی خودرو خود حساس هستید یا تازه ماشین خریدین یا موتور ماشین مجهز به توربو است میتوانید از روغن های وارداتی یا اماراتی استفاده کنید.

بسیاری از شرکت های بازرگانی روغن وارداتی الف و توتال وارد میکنند.

چه موقع روغن ماشین را عوض کنیم

معمولا درون دفترچه خودروهای سایپا و ایران خودرو هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر نوشته شده ولی چرا توصیه ما این است که بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تا روغن ماشین را تعویض کنید؟! علت آن چیزی نیست جز درجا کارکردن ماشین؛ یعنی وقتی شما در ترافیک رانندگی میکنید یا پشت چراغ قرمز مدتها معطل میشوید ماشین شما روشن است و پیستون ها در حال کار است؛ فقط کیلومتر اضافه نمیشود!

پس اگر در کلان شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و جاهای پر ترافیک از خودرو استفاده میکنید بستگی به روشن ماندن خودرو بصورت درجا و استفاده از کولر حتما روغن ماشین را هر ۵۰۰۰ تا بهمراه فیلتر هوا، روغن و بنزین تعویض کنید.

اگر حس میکنید از روغن های خارجی استفاده کردین و به آن اطمینان درارین مانند روغن الف و توتال و آیسین که ماشین درجا هم کمتر روشن مانده پس هر ۸۰۰۰ تا روغن خودرو را تعویض کنید. استفاده درست در رانندگی با فشار متعادل گاز دادن به ماشین، استفاده در هوای آلوده، مرطوب و خیلی گرم یا سرد و شتابگیری متعادل باعث میشود که شما دیرتر روغن عوض کنید.

یک پیشنهاد دیگر: اگر ماشین صفر خریدین و کمی حساس هستید پس بهتر است بعد از پیمایش ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر روغن کارخانه را تعویض کنید. این مسئله برای ماشین های صفر مانند دنا پلاس، پژو ۲۰۷، پارس سفارشی، سمند سورن، تارا، شاهین،‌ هایما و خودروهای چینی بسیار حائز اهمیت است.

نکته دیگر اینکه حتی اگر بیش از ۱ سال به هیچ وجه ماشین را روشن نکردین پس حتما روغن آنرا در اولین فرصت تعویض کنید! بهترین زمان تعویض روغن موتور در هر یکسال یا ۵۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) است.

شرایط سخت رانندگی عبارتند از:

  • رانندگی به دفعات زیاد در مسافت کوتاه.
  • کارکرد طولانی مدت خودرو در حالت درجا.
  • رانندگی در جاده‌های ناهموار و کوهستانی.
  • رانندگی در هوای پر از گرد و غبار.
  • رانندگی در سرمای شدید.
  • رانندگی در جاده‌های شنی یا ماسه‌ای.
  • رانندگی در زمانیکه 50% مدت زمان رانندگی در ترافیک سنگین یا در هوای گرم‌تر از 32 درجه باشد.
  • رانندگی در مسافت‌های زیاد.

مزایای استفاده از روغن موتور خوب

  • تبخیر کمتر و کاهش حجم روغن در مدت استفاده
  • استارت سریع و آسان حتی در هوای سرد یا صبحگاه
  • جلوگیری از ایجاد رسوبات در موتور ماشین
  • افزایش کارایی عملکرد موتور
  • محافظت در مقابل زنگ زدگی
  • محافظت در مقابل فرسایش
  • کاهش مصرف سوخت
  • کاهش آلایندگی اگزوز خودرو
  • افزایش شتاب و بهبود سرعت موتور
  • کاهش صدای زیاد موتور و نرم کار کردن قطعات
  • افزایش قدرت و عملکرد موتور
گروه تبلیغات بهترین روغن موتور تارا بهترین روغن موتور دنا بهترین روغن موتور شاهین بهترین روغن موتور سمند روغن موتور پژو ۲۰۷ روغن موتور پراید روغن موتور کوییک روغن موتور هایما روغن موتور دنا اتومات روغن موتور ۲۰۶
ارسال پیام در واتساپ