منو

معرفی کاستوم ریکاوری های برتر اندروید

موبایل و تبلت

ریکاوری (Recovery) محیطی مجزا از اندروید است که امکانات پایه نظیر ریست فکتوری، پاک کردن اطلاعات، بکاپ و رستور، فلش فایل زیپ و… در اختیار کاربر قرار میدهد. ریکاوری مود توسط شرکتهای سازنده در تمامی گوشی و تبلتها تعبیه شده است. با فشردن چند کلید ترکیبی در هنگامی که دیوایس شما خاموش است میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

معرفی کاستوم ریکاوری های برتر اندروید
دسته‌بندی: موبایل و تبلت

معرفی کاستوم ریکاوری های برتر اندروید

ریکاوری (Recovery) محیطی مجزا از اندروید است که امکانات پایه نظیر ریست فکتوری، پاک کردن اطلاعات، بکاپ و رستور، فلش فایل زیپ و… در اختیار کاربر قرار میدهد. ریکاوری مود توسط شرکتهای سازنده در تمامی گوشی و تبلتها تعبیه شده است. با فشردن چند کلید ترکیبی در هنگامی که دیوایس شما خاموش است میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. برای آشنایی بیشتر با روش کاستوم ریکاوری آندروید در بخش آموزش تعمیر موبایل بصورت کاربری به آن میپردازیم.

نرم افزار آندرید

در این بخش کاستوم ریکاوری های برتر اندروید را معرفی می کنیم

ریکاوری ها به دو دسته کلی تقسیم بندی میشوند:

  1. ریکاوری های استوک یا stock recovery که بصورت پیشفرض در دیوایس های اندرویدی نصب میباشد و قابلیت های کمتری نسبت به کاستوم ریکاوری ها دارد. نهایت کاری که در این ریکاوری ها قابل انجام هست شامل اپدیت کردن و پاک کردن حافظه کش (cache partition) و فکتوری ریست هست.
  2. کاستوم ریکاوری اندروید یا custom recovery که قابلیت های بی نظیری شامل نصب رام های غیر رسمی همچون سیانوژن و دیگر قابلیت ها را شامل میباشد.

آموزش کاستوم ریکاوری CWM

 در این بخش به معرفی کاستوم ریکاوری های اندروید می پردازیم که CWM یکی از قدیمی ترین و معروف ترین کاستوم ریکاوری ها برای اندروید می باشد، ریکاوری های زیادی بر پایه CWM ساخته شده است. CWM مخفف عبارت ClockworkMod هست. استایل 5 و 6 این ریکاوری اندروید جز آخرین آپدیت های ریکاوری هست. ریکاوری معروف Philz هم بر پایه CWM ساخته شده است. ورژن های اولیه این ریکاوری Touch نبوده ولی ریکاوری Philz و ورژن های اخیر CWM نیز از قابلیت Touch بهره میبرند. ریکاوری Philz را میتوان کاستوم سازی کرد، مثلا اندازه نوشته ها در ریکاوری و یا رنگ پس زمینه و … را عوض کرد.

آموزش کاستوم ریکاوری TWRP

ریکاوری فوق کاربردی و لمسی برای گوشی های اندروید می باشد که طرفداران زیادی را نیز دارد، راحتی کار با TWRP از بهترین مزایای آن است. TWRP مخفف عبارت Team Win Recovery Project هست. TWRP دارای تم هست و میتوان استایل ریکاوری را به دلخواه تنظیم کرد!

آموزش کاستوم ریکاوری 4EXT

یکی از بهترین ریکاوری ها که طرفداران زیادی در گوشی های HTC دارد. این ریکاوری با قابلیت جا به جایی آسان بین پارتیشن های ext3 و ext4 و قابلیت کلیدی Smare Flash در تب Tools که باعث میشود با چشم پوشی از ورژن فعلی فیرم ور گوشی, رام های با Firmware بالاتر را نصب کنید, به یکی از بهترین و کاربردی ترین ریکاوری ها برای گوشی های HTC تبدیل شده است.

موبایل و تبلت ریکاوری کاستوم ریکاوری اندروید ریست فکتوری آندروید آموزش آندروید
ارسال پیام در واتساپ