منو

ثبت شرکت در عمان با اخذ اقامت و ویزای کار

گروه تبلیغات

تجربه چندین ساله خود را در اینجا برای شما آورده ام که اگر خواستین برای ویزای کاری در زمینه های واردات و صادرات، تعمیرات موبایل و کامپیوتر و شغل های خدماتی در عمان اقدام کنید شما را راهنمایی کنم. اگر به شغل خواصی مشغول هستید و میخواهید همین شغل را در کشور عمان ادامه بدهید لازم است که اطلاعات کافی در زمینه اقامت کاری و ثبت شرکت عمان داشته باشید.

ثبت شرکت در عمان با اخذ اقامت و ویزای کار
دسته‌بندی: گروه تبلیغات

ثبت شرکت در عمان با اخذ اقامت و ویزای کار

جهت اخد ویزای کار عمان و اقامت عمان لازم است که اطلاعات کافی درباره هزینه ثبت و نحوه دریافت کارت ID شهروند عمانی بدانید تا براحتی بتوانید از مزایای کشور عمان برای انتخاب شغل مناسب و حتی راه اندازی کسب و کار داشته باشیم تا دچار مشکل نشویم.

افرادی که مقاله ویزای کار عمان و اقامت کار در عمان را میخوانند دو دسته هستند: دسته ای که تابحال به کشور عمان سفر نکرده و اطلاعات کافی درباره نحوه کار و مردمان و حتی میزان درآمد و اجاره ها ندارند و دسته دیگر که این اطلاعات را درباره عمان دارند ولی نمیتوانند آی دی کارت ID Card یا همان اقامت کاری بگیرند.

ویزای کار عمان و اقامت شهروندی

اقامت عمان

اطلاعات این صفحه که درباره شغل در عمان است تجربه چندین ساله من طی اقامت در عمان است. قوانین کار و نحوه ثبت شرکت برای سال 2023 است که برای شما گرداوری کرده ام که با اطلاعات غلط وارد کشور عمان نشوید. رویهم رفته به شما اطلاعاتی میدهم که بتوانید براحتی این کار را انجام دهید.

روش ثبت شرکت در عمان

رجیستر کردن یک کمپانی در عمان بسیار ساده است، بطوریکه شما با دانش اینکه کجا برین و چگونه یک شرکت ثبت کنید بسیار مشخص است. در عمان همانند ایران مکانهایی مانند پلیس + ۱۰ ایران است که این کار ثبت شرکت را برای افراد خارجی انجام میدهند. منتها شما باید بلد باشین که در اساسنامه شرکت چه مواردی را درج کنید. به این محیط ها مکتب سند میگویند. بنابراین اگر میخواهید شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنید براحتی با مراجعه به مکتب سند کار خود را انجام دهید.

گرفتن سجل تجاری و کارت بازرگانی اولین قدم برای شروع کار است که در کمتر از سه روز این کار انجام میشود. در سجل تجاری شما میتواند تعدادی نشاط نیز ثبت شود که اگر باهوش باشید میتوانید شغل هایی را انتخاب کنید که مهارت دارید و یا شاید در آینده میخواهید این کار را انجام دهید. بنابراین شما میتوانید بیش از ۱۰ مدل شغل مختلف را برای شروع کار ثبت کنید.

ویزای کار عمان

البته ممکن است در آینده این شغل ها را انجام ندهید و اصلا مهم نیست! شما در اصل هر سال مالیاتی پرداخت میکنید که اون شغل را ایجاد کرده اید و تراکنش مالی دارید. پس نگران این موضوع نباشید که تعدادی که شغل ثبت کرده اید چه مسئله ای دارد! به هر شغلی که در سجل تجاری خود ثبت میکنید یک نشاط میگویند.

سوال اینجاست که چرا یک ایرانی نمیتواند خودش ثبت کند؟ دو مسئله مهم برای ثبت شرکت ها لازم است و اینکه شما نیاز دارید به شخصی که باید کار شما را در ادارات و شرطه (پلیس) انجام دهد عمانی و عرب زبان باشد! تا پاسخگوی شما برای اخذ بطاقه (کارت اقامت) و موارد دیگر باشد و نکته دیگر اینکه شما باید پرداختی هاتون از طریق کارت بانکی به این ادارات باشد! در اصل شما اگر یک شخص عمانی که دارای حساب بانکی است را داشته باشید و یک شخص عرب زبان میتواند کار ثبت شرکت شما را در عمان انجام دهد.

شرکت ها در عمان درجه بندی هستند. هر چه درجه شرکت به یک نزدیک تر باشد شما میتوانید تعداد پرسنل بیشتری داشته باشید و در معاملات ماهانه نامحدود پول جابجا کنید! ولی توصیه من برای کسانیکه میخواهند یک بیزینس راه اندازی کنند با شرکت درجه ۳ و یا درجه ۴ است. چرا که شما برای شروع کار اطلاعات کمی دارید و با ثبت شرکت درجه ۴ برای سالهای آینده از لحاظ اداره دارایی و موارد دیگر به مسئله بر نمیخورید.

زندگی در عمان چگونه است

عمانی ها مردمانی هستند که نسبت به کشورهای دیگر همسایه احترام خوبی برای ایرانیان قائل هستند. یک ایرانی را فردی باهوش و کاری میبینند و فرد ایرانی نسبت به بنگلادشی ها و هندی هایی که بیشترین جمعیت خارجی عمان را تشکیل میدهند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نقشه مسقط

پس اگر میخواهید یک شغل راه اندازی کنید سعی کنید با یک فرد عمانی مشورت بگیرید و یا مغازه یا ملک مورد نظرتون را از افراد عمانی اجاره کنید. معامله کردن با افراد عمانی بمراتب خیلی بهتر از هندی ها و افراد خارجی دیگر توصیه میشود.

هزینه زندگی شامل اجاره و قیمت خوراک در عمان چقدر است؟

به نسبت درآمد معمول یا همان حقوق پایه در عمان اجاره کردن و تغذیه یک نفر در ماه قابل قبول است. همانطور که میدانید و تحقیق کرده اید عمان سومین پول با ارزش دنیا را دارد. اما این ارزش مالی را باید با توجه به هزینه های همین کشور در نظر بگیریم. مگر اینکه شغلی داشته باشید که مثلا در عمان کسب درآمد کنید و بخواهید به تومان در ایران خرج کنید که بسیار ارزشمند است!

بنابراین سعی کنید میزان دریافتی حقوق یا درآمد ماهانه خود را بر حسب مخارج کشور عمان در نظر بگیرید. اجاره یک ملک ۸۰ تا ۱۲۰ متری بنا به اینکه در مرکز شهر است یا کمی حومه شهر مسقط متفاوت است. اما بطور متوسط هزینه اجاره این ابعاد آپارتمان بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ ریال است.

oman

عمان همانند کشورهای دیگر مکانهایی دارد که اجاره ملک در آنجا بسیار بالاتر از این اعداد است ولی از بازار کار و مرکز شهر دورتر است. هزینه اجاره ملک هایی که مبله هستند نیز ممکن است ۱۰۰ تا ۱۵۰ ریال گرانتر باشد. اما اگر ملک کوچکتری با فاصله بیشتری از مرکز شهر در نظر بگیرید میتوانید زیر ۱۵۰ ریال عمانی نیز اجاره کنید.

این که ملک را دورتر از مرکز شهر و مراکز خرید نوشتم فاصله ای حدود ۱۵ دقیقه با ماشین تا مرکز شهر است و خیلی هم نسبتا دور نیست! اما توصیه میکنم آپارتمانی اجاره کنید که نزدیک به محل کارتان است.

شهر مسقط

گاهی ممکن است ۲ یا ۳ خانواده با هم برای مهاجرت عمان اقدام کنید. در این حالت نیز میتوانید بنا به سلیقه خودتان ویلایی اجاره کنید که سه طبقه و بالای ۵۰۰ متر باشد. در این شرایط میتوانید از استخر و باغچه این ویلا استفاده مشترک کنید. ناگفته نماند که خیلی از آپارتمان ها در عمان نیز دارای استخر و سالن بدنسازی نیز هستند. اما اگر بیش از ۲ خانوار هستید میتوانید منزل های ویلایی نوساز را برای زندگی انتخاب کنید.

قیمت ماشین در عمان بسیار پایین است. احتمالا خود شما تحقیق کرده این که با قیمت یک پراید در ایران میتوانید مزدا و هیوندا یا کیا سوار شین ! براحتی در عمان میتوانید ماشین خرید کنید و اگر کارت بانکی و اقامت داشته باشید سند بنام خود شما صادر میشود. اگر گواهینامه ایران را دارید حتما وقتی اقامت گرفتین بهمراه بیاورید تا براحتی به گواهینامه عمان تبدیل کنید.

اجاره در عمان

تبدیل گواهینامه ایران به گواهینامه عمان بسیار راحت است و با یک آزمایش چشم پزشکی و نامه به سفارت و واریز مبلغی جزئی این کار انجام میشود. پس توصیه میکنم حتما در ایران که ارزانتر از عمان هست گواهینامه داشته باشید و در عمان با هزینه کمی آنرا تبدیل کنید.

اگر توریستی میخواهید به عمان تشریف بیارین حتما گواهینامه بین المللی داشته باشید. در ایران برخی از آژانس های مسافرتی با مبلغی حدود ۴۰۰،۰۰۰ تومان گواهینامه شما را بین المللی میکنند. اجاره خودرو در عمان همانند قیمت ماشین خیلی پایین تر از کرایه تاکسی است. بنابراین اگر خودرو اجاره روزانه کنید بهتر میتوانید شهر را بگردین.

قیمت اجاره خودرو در عمان بسته به ماشین سواری حدود ۸ تا ۱۵ ریال عمانی است و اجاره تویوتا شاسی بلند ۲۵ تا ۴۰ ریال عمانی روزانه است. پس بنا به تعداد نفراتی که هستید خودرو رنت کنید تا با تقسیط هزینه ها بین طرفین صرفه اقتصادی بهتری داشته باشد.

مزایای اقامت عمان

کارت شهروندی عمان میتواند حسن هایی برای یک فرد ایرانی داشته باشد. آرامش در عمان، اوضاع خوب اقتصادی در عمان، امنیت در عمان و ارزش پولی عمان بسیار بالا است و در رتبه های تک رقمی دنیا در سال 2023 قرار گرفته است. میزان رضایت شهروندان در عمان رتبه ۸ در دنیا و اول در خاورمیانه را دارد! اما اینها بخشی از محاسن داشت اقامت در عمان است.

اقامت عمان

اما من ارزشگذاری انتخاب عمان را برای مهاجرت و یک زندگی به این صورت طبقه بندی کرده ام: احترام به شهروندان خارجی مخصوصا ایرانی، شروع راحت یک بیزینس، نزدیکی به ایران، گرفتن اقامت رایگان مابقی اعضای خانواده مانند پدر و مادر و همسر و فرزندان و همچنین ارتباط بسیار راحت با کشورهای اروپایی و آسیایی و امریکایی میتواند بسیار حائز اهمیت باشد.

در اصل عمان کشوری است که پله خوبی است برای خیلی از شغل هایی که در ایران براحتی و با سرمایه کم راه اندازی نمیشود. داشتن حساب بانکی خارجی که بتوان از سایت های آمازون و مشابه آن خرید کرد میتواند برای یک ایرانی نیز حائز اهمیت باشد. اما ممکن است عمان هوای گرمی داشته باشد یا بنظر بنده اماکن تفریحی خیلی پیشرفته ای نداشته باشد!

عمان در برنامه ریزی جدید خود میخواهد بسرعت شبیه به دبی شود و در حال رشد است. اگر ایده خوب در بیزینس خود دارید و فرد فعالی هستید من عمان را بهتر از کشورهایی مانند ترکیه و آذربایجان میبینم.

هزینه ثبت شرکت در عمان

کلیه پرداختی ها برای ثبت شرکت باید عمان با فیش بانکی یا دستگاه پوز باشد. در جدول هزینه ها من دقیق مبالغی که حکومت عمان برای ثبت شرکت تعیین کرده است را آورده ام. نکته اینجاست که چون ارزش پول عمان نسبت به ایران و کشورهای دیگر بسیار زیاد است باید بصورت ریز این مبالغ را در نظر بگیرید. ممکن است برخی از شرکت ها هزینه های کمتری اعلام کنند که یا وسط کار از شما پول بیشتری درخواست میکنند یا کار شما را نیمه کاره رها میکنند.

جدول قیمت ثبت شرکت و اقامت عمان
مراحل کار قیمت ریال عمان
هزینه وزارت و تجارت ۸۰۰
هزینه تفعیل نشاط ۵۰
اتاق بازرگانی (کارت بازرگانی) ۴۵
تمامی مراحل مکتب سند ۷۵
مندوب عمانی (مدیر مفوض) ۱۲۰
ویزا ماذونیه و ID Card ۵۷۰
بیزینس پلن ۲۱۰
دستمزد عرب زبان ۱۰۰
هزینه های نفر دوم ۶۵۰

 تمامی هزینه ها با فیش بانکی پرداخت میشود که ممکن است بنا به نفرات داخل شرکت و رتبه شرکت اجرت شخص عمانی در این لیست زیادتر شود. این لیست هزینه ها برای یک شرکت درجه ۴ است که تمامی هزینه ها داخل آن درج شده است.

  • اگر یک نفر هستید پس هزینه های نفر دوم را نمیخواهد پرداخت کنید. ولی اگر میخواهید ۲ نفری یک شرکت را ثبت کنید هزینه ها را میتوانید نصف کنید!
  • اگر دو نفری میخواهید شرکت در عمان ثبت کنید میتوانید بعد از ثبت شرکت مستقل از یکدیگر کار کنید و درآمد داشته باشید.
  • هر یک از نفرات میتواند برای اعضای خانواده خود رایگان اقامت بگیرد.
  • هر شرکت بعد از تاسیس میتواند نیروی کاری خارجی به اندازه فضای کار خود استخدام کند.
  • اقامت کاری و هزینه های نوشته شده برای دو سال قابل تمدید میباشد.
  • نفر دوم میتواند همسر یا افراد خانواده یا از دوستان شما باشد.

سجل تجاری

مدارک لازم برای ثبت شرکت در عمان

فقط کپی پاسپورت و تصویر شما بصورت JPG ارسال شود از صفر تا صد کار لازم است. شما به هیچ عنوان برای اخد اقامت عمان و ثبت شرکت نیازی به ترجمه عربی یا انگلیسی مدارک، عدم سوء پیشینه، تمکن مالی، پرینت حساب بانکی و چیزهای دیگر ندارید! بنابراین شما کافیست برای شروع عکس پاسپورت خود را با اعتبار بالای ۸ ماه داشته باشید!

مراحل ثبت شرکت در عمان

همانطور که در جدول قیمت ثبت شرکت در عمان ملاحظه کردین به همین صورت کار انجام میشود. معمولا ثبت شرکت در عمان زیر ۵ روز انجام پذیر است ولی گرفتن کارت ID یا همان بطاقه ممکن است استعدام شرطه بین ۲۰ تا ۴۵ روز کاری طول بکشد. بنابراین اگر میخواهید زمان دقیق کارهایی که در ثبت شرکت عمان لازم است را بدانید حدود ۱ ماه حساب کنید.

ثبت شرکت عمان از ایران و یا حضوری میتواند انجام شود. مطمئن ترین راه حل برای اعتماد برای انجام ثبت در عمان این است که یا بصورت حضوری به عمان تشریف ببرید و مراحل را با کسی که برای شما این کار را انجام میدهد دنبال کنید و مبلغ آن را واریز کنید یا اگر میخواهید در ایران کار ثبت را انجام دهید با یک بیعانه کم  وقتی شرکت ثبت شد تسفیه کنید.

برای استعلام اینکه شرکت شما ثبت شده میتوانید از طریق سایت حکومت عمان از ایران پیگیری کنید. یا اینکه شماره یک مکتب سند در عمان را داشته باشید و استعلام تلفنی انجام دهید. حتی اگر کسی از دوستان خود در عمان را دارید میتوانند استعلام این کار را انجام دهند.

بعد از اینکه شرکت ثبت شد مرحله آی دی کارت شما و یا همان کارت اقامت شما مهم است که با فعال کردن یک نشاط میتوانید جهت اخذ ID Card اقدام کنید.

بازکردن حساب بانکی در عمان

براحتی بعد از اینکه ای دی کارت عمانی خود را گرفتید میتوانید به هر بانکی مراجعه کنید و حساب شخصی یا شرکتی باز کنید. برای بازکردن حساب بانکی تنها مسئله مهم داشتن یک مکان است که شما لازم است که منزل یا محل کار خود را معرفی کنید. با بازکردن حساب بانکی میتوانید براحتی ماشین بخرید و یا مغازه اجاره کنید. حتی از سایت های خارجی مانند آمازون خرید انجام دهید.

بانک مسقط و بانک صحار از بهترین بانک هایی هستند که خدمات بهتری در عمان و کشورهای دیگر ارائه میکنند. پس توصیه میکنم در یکی از این دو بانک برای افتتاح حساب خود اقدام کنید.

برای بازکردن حساب شرکت در عمان نیز برگه هایی بانک به شما میدهد که مهمترین مسئله پر کردن این برگه ها بطور صحیح است. در آینده سوالاتی که در این برگه ها پرسیده میشود و شما باید به هر یک درست پاسخ دهید را مینویسم که دچار مشکل نشوید.

شغل های خوب در عمان

رویهم اگر کمی خلاقیت داشته باشید و بتوانید در کارهایی که بلد هستید ایده اضافه کنید براحتی میتوانید در عمان کسب درآمد کنید. اگر سرمایه کمی دارید سعی کنید محتاط وارد عمل شوید ولی اگر میخواهید در بخش های فروش یا خدمات و یا امور دولتی سرمایه گذاری کنید هر کدام متفاوت است.

میزان حقوق در عمان

بطور کل شما اگر نمیخواهید در عمان سرمایه گذاری کنید و میخواهید فقط حقوق بگیرید لازم است که تخصص خوبی داشته باشید چرا که افراد خارجی دیگر مانند بنگالی و پاکستانی درخواست حقوق کمی دارند: و بنابراین عین ایران کسی که حقوق کمتری بخواهد در اولویت است!

ولی اگر تخصص خوب و ایده خوبی دارید بهتر از کارگر ساده دریافتی دارید. اینطور بگم که با حقوق کارگری شما نتیجه خوبی نمیگیرید و فقط میتونید گذران عمر در محیط گرم و مرطوب داشته باشید و اگر میخواهید پس انداز مالی نیز داشته باشید لازم است که یا دو شغل داشته باشید یا اینکه با کارفرمای خود طوری برنامه ریزی کنید که با تخصص خود سهمی از کار را نصیب خودتون کنید.

افراد برنامه نویس، طراحان، تعمیرکاران، مربیان، آرایشگرها و صاحبان ایده و خلاق میتوانند جزء این دسته باشند که با کارفرمای خود غیر از حقوق درصدی نیز از درآمد دریافت کنند.

گاهی ممکن است که یک کارگر بنگالی حدود ۲۰۰ ریال حقوق بگیرد، پس سعی کنید که در مرحله بهتری در کشور عمان خود را قرار دهید! بیشترین حقوق را ممکن است در کشور پزشکان و کسانیکه در این راستا کار میکنند داشته باشند. پس برنامه ریزی کنید که چقدر درآمد دارید و چقدر هزینه !!!

حال میرسیم به اینکه اگر بخواهید شغلی راه اندازی کنید چه میزان درآمد میتوانید در ماه داشته باشید: در اصل شما با هر میزان سرمایه میتوانید در عمان شغل به همان میزان داشته باشید. من توصیه میکنم برای شروع و آشنایی با کشور عمان از سرمایه کمتری در کار استفاده کنید.

کارهایی از قبیل خرید و فروش به کشورهای دیگر یا کارهای خدماتی در زمینه های ساختمان و کالای دیجیتال یا راه اندازی خدمات خودرو و یا کافی شاپ یا رستوران از بهترین کارهایی است که شما میتوانید با هر سرمایه ای آنرا استارت بزنید. اگر در کاری مهارت دارید سعی کنید پلکانی آنرا در مسقط راه اندازی کنید و شعبه های آنرا در شهرهای مختلف عمان توسعه دهید.

برخی از شغل ها در خیلی از شهرهای عمان حتی راه اندازی نشده است و خیلی هزینه های اجاره از پایتخت کمتر است! بنابراین میتوانید با کمی تحقیق به نتایج خوبی در این زمینه برسید.

شماره تماس اعلایی

0096871125265

گروه تبلیغات روش ثبت شرکت در عمان آموزش ثبت شرکت در عمان ویزای کار عمان گرفتن ویزای کار عمان تور عمان اقامت عمان
ارسال پیام در واتساپ