منو

راهنمای باز کردن ایکس باکس Xbox 360S

لوازم صوتی و تصویری

ایکس باکس 360s اسلیم مایکروسافت همان مدل بهبود یافته است که به نام نیواسلیم new slim معرفی شده است. در اینجا میخواهیم کالبد شکافی ایکس باکس 360 اسلیم رو بهتون نشون بدیم تا با قطعات داخلی Xbox 360 Slim بیشتر آشنا شوید. در آموزش تعمیر ایکس باکس لازم است که به درستی هر قطعه را باز کنید و اگر لازم است مدار را تعمیر کنید و یا فن ها را نظافت کرده که به مشکل بر نخوریم.

راهنمای باز کردن ایکس باکس Xbox 360S
دسته‌بندی: لوازم صوتی و تصویری

راهنمای باز کردن ایکس باکس Xbox 360S

با روش باز کردن مادربرد ایکس باکس خود آشنا شوید تا بتوانید هر چند وقت آنرا سرویس کنید. تمیز کردن گرد و غبار روی مین برد ایکس باکس 360 و خاکگیری فن ایکس باکس باعث عملکرد بهتر در هنگام بازی میشود. هر چه فن ها با سرعت بالاتری بتوانند پردازنده ایکس باکس را خنک کنند در بازی های طولانی دیرتر مادربرد شما آسیب میبیند.

خیلی اتفاق افتاده که بخواهیم دستگاه کنسول ایکس باکس خود را به هر عنوانی باز کنیم. مثلا میخواهیم آنرا تمیز کنیم یا قطعه ای که مطمئن هستیم که معیوب هست را تعویض کنیم. در اینجا روش ساده باز کردن مادربرد ایکس باکس 360 اسلیم را بصورت عکس و متن آورده ایم.

آموزش بازکردن ایکس باکس 360

با بازکردن ایکس باکس شما براحتی میتوانید لای سوکت ها و اطراف فن را نظافت کنید. برای بازکردن ایکس باکس 360 نیاز به پیچ گوشتی، قاب بازکن، پنس، پنبه، ناهید خشک، پمپ باد (جاروبرقی) و حتی خمیر سلیکون برای زیر هیتسینگ لازم دارید. در مرحله اول لازم است که شما بعد از اینکه دستگاه را از برق کشیدید آنرا با پیچ گوشتی مناسب و اندازه باز کنید که کار پیچیده ای نیست. البته ما در آموزش تعمیر ایکس باکس و تعمیر مادربرد ایکس باکس برای باز کردن آن وقت زیادی نمیزاریم. پس اگر میخواهید تعمیرات ایکس باکس را یاد بگیرید حتما این تصاویر را داشته باشید.

برای باز کردن کابل دیتا DVD با استفاده از پیچ گوشتی T10، پیچ اتصال دهنده هارد دیسک و کابل داده را باز می کنیم.

باز کردن کابل دیتا

با توجه به شکل کابل را بیرون می آوریم. سعی کنید به زور این کار را انجام ندهید و با کمی کج و راست کردن آنرا بیرون بکشید.

باز کردن کابل دیتاباز کردن کابل دیتا

کابل منبع تغذیه و SATA کابل را با دقت از مادربرد جدا می کنیم. اگر مراحل بستن ایکس باکس 360 ممکن است فراموش شود پس برای بار اول سعی کنید از باز کردن و روی دستگاه با موبایل عکس بگیرید.

باز کردن کابل دیتاباز کردن کابل دیتا

باز کردن کابل دیتاباز کردن کابل دیتا

منبع تغذیه، هارد و کابل داده در Xbox  اکنون حذف شده است.
اکنون به آرامی کابل داده درایو DVD را بلند می کنیم تا آن را از مادربرد جدا کنیم. در اینجا میتوانید اگر درایو ایکس باکس شما ضعیف یا خراب شده است را تعویض کنید. سپس اقدام به حذف آن از مدار می کینم.

باز کردن کابل دیتاباز کردن کابل دیتا

کابل داده درایو دی وی دی درXbox  اکنون حذف شده است. در صورت لزوم می توان آن را با کابل جدید جایگزین کرد. روش تعویض درایو ایکس باکس همانطور که دیدید بسیار ساده و راحت است. ما در کلاس آموزش تعمیرات ایکس باکس نیز روش تعویض لنز و عیوب مرتبط به دی وی دی رام ایکس باکس را نیز تخصصی تر آموزش میدهیم.

برای جدا کردن کابل منبع تغذیه دی وی دی قاب پلاستیکی روی فن را به سمت بالا می کشیم و آن را جدا می کنیم. اگر حس کردید که گرد و غبار زیادی اطرف فن و قاب پلاستیکی است آنرا با دستمال مرطوب تمیز کنید و با جارو برقی خاک را ساکشن کنید. البته مواظب باشید که دستمال خیس روی مادربرد ایکس باکس ۳۶۰ لمس نشود.

باز کردن قاب روی فنباز کردن قاب روی فن

مجددا از پیچ گوشتی T10 استفاده می کنیم تا پیچ هایی که دورشان به رنگ قرمز است را باز کنیم.
این پیچ ها فلز هارد دیسک را درXbox  نگه می دارند.

باز کردن محافظ هارد دیسک

با استفاده از همان پیچ گوشتی، پیچی که به رنگ قرمز در عکس مشخص است را باز می کنیم.

باز کردن محافظ هارد دیسک

محافظ کانکتور هارد دیسک را با ظرافت از کنسول بلند می کنیم و بعد آن را در طرف دیگر قرار می دهیم.
توجه: نیازی به جدا کردن کابل هایی که به محافظ دیسک سخت وصل است نمی باشد.

درآوردن محافظ کانکتور هارد دیسکدرآوردن محافظ کانکتور هارد دیسک

درآوردن محافظ کانکتور هارد دیسکدرآوردن محافظ کانکتور هارد دیسک

کابل منبع تغذیه دی وی دی را جدا می کنیم.

جدا کردن کابل منبع تغذیهجدا کردن کابل منبع تغذیه

کابل منبع تغذیه درایو دی وی دی درXbox  اکنون جدا شده است. حالا می توان در صورت لزوم آن را تعویض کرد.
برای تعویض فن با استفاده از پیچ گوشتی، دو پیچ 11.7 میلی متری را که فن را به کنسول وصل کرده است را باز می کنیم.

باز کردن فن

سپس کابل فن را با دقت از کنسول جدا می کنیم.

جدا کردن کابل فنجدا کردن کابل فن

حالا با دقت فن را از کنسول بلند می کنیم و سپس آن را کاملاً از دستگاه جدا می کنیم و در صورت لزوم می توانیم آن را جایگزین کنیم.
اکنون کابل داده درایو DVD با سریال ATA را با دقت می کشیم تا آن را از مادربرد جدا کنیم.

جدا کردن کابل دیتاجدا کردن کابل دیتا

کابل منبع تغذیه و داده (SATA) هارد دیسک را با دقت جدا می کنیم.

جدا کردن کابل دیتا و منبع تغذیهجدا کردن کابل دیتا و منبع تغذیه

جدا کردن کابل دیتا و منبع تغذیهجدا کردن کابل دیتا و منبع تغذیه

اکنون محافظ هارد دیسک را می گیریم و با دقت آن را برمیداریم.
براکت محافظ هارد دیسک اکنون ازXbox  جدا شده است.
حالا Xbox را برمی گردانیم.
10 پیچ محافظ مادربرد روی قاب فلزی دستگاه را باز می کنیم.
5 پیچ 11.3 میلی متری که در عکس مشخص شده است را با پیچ گوشتی T10 باز می کنیم.
پیچ 11.3mm که با رنگ زرد در عکس مشخص شده است را با پیچ گوشتی T10 باز می کنیم و 4 پیچ 5.6 mm که در عکس با رنگ سبز مشخص شده است را با همان پیچ گوشتی باز می کنیم.

باز کردن قاب

حالا دوباره دستگاه را برمیگردانیم.
براکت درایو را می گیریم و سپس آن را با دقت برمیداریم.

برداشتن براکت بورد xboxبرداشتن براکت بورد xbox

در حالی که به آرامی قسمت جلوی قاب فلزی را می کشیم، مادربرد را با گرفتن سینک فن با دقت بلند می کنیم. سپس مادربرد را با دقت از روی قاب جدا می کنیم.

برداشتن براکت بورد xboxبرداشتن براکت بورد xbox

مادربرد Xbox 360 Slim ما اکنون جدا شده است.
در صورت لزوم می شود آن را با مادربرد دیگری جایگزین کرد.
مادربرد هنوز سینک گرما را به هم وصل کرده است. اگر مادربرد جایگزین فاقد سینک گرما باشد ، باید آن را بردارید و آن را به صفحه جدید منتقل کنید.
در صورتی که مادربرد جدید سینک فن نداشت می توانیم آن را از مادربرد فعلی به بورد جدید انتقال دهیم.

آموزش بستن ایکس باکس ۳۶۰

برای بستن ایکس باکس 360 شما همین مراحل را برعکس طی کنید. البته شما میتوانید در حین باز کردن با گوشی از روی برد و جای پیچ ها عکس بگیرید که به مشکل نخورید. مهمترین نکته در بستن ایکس باکس ضربدی بستن پیچ هاست. پیچ فن و پیچ اطراف مادربرد ایکس باکس را ضربدری ببندید و همه را با هم به یک اندازه سفت کنید.

زیر فن یک هیتسینک خنک کننده است که توسط فن خنک شده تا پردازنده اصلی داغ نشود. بنابرین حتما از خمیر سلیکون آلمانی و برندهای معروف استفاده کنید تا این تبادل حرارت بین هیتسینک و سی پی یو ایکس باکس درست انجام شود. هر چه CPU دستگاه ایکس باکس خنک تر باشد طول عمر دستگاه بیشتر است.

تمیز کاری دستگاه ایکس باکس 360

برای باز کردن ایکس باکس دستتون و میز خشک باشد. حتما در حین باز کردن از جاروبرقی استفاده کنید و آنجاهایی که پلاستیکی است را میتوانید با دستمال مرطوب تمیز کنید. دور فن خیلی مهم است که از اسپری ناهید چرب استفاده کنید تا هم تمیز شود و هم لغزندگی بوبین و میله گردشی فن حفظ شود.

گاهی سوال پیش می آید که چگونه برد ایکس باکس را بشوریم. ما در کلاس تعمیر کنسول بازی بعد از لحیم کاری روی برد لازم است که چربی روغن لحیم پاک شود. در اینصورت میتوانید از تینر ۱۰۰۰۰ یا ناهید خشک استفاده کنید. موارد آبخوردگی برد ایکس باکس ۳۶۰ نیز با شستشوی آلتراسونیک و یا تینر ۱۰،۰۰۰ انجام میشود. لازم است بدانید که بعد از شستشوی برد حتما با پمپ بار زیر پایه های آی سی را خشک و تمیز کنید تا چربی یا مواد لحیم کاری زیر آن نباشد.

بعد از شستشوی برد ایکس باکس حتما از خشک شدن آن مطمئن شوید و سپس آنرا به برق بزنید. بسیار از موارد و اشکالات ایکس باکس میتواند با تمیز کردن دستگاه و نگهداری درست حل شود.

هنگ کردن دستگاه ایکس باکس و تعمیر XBOX 360 که داغ میکند:

معمولا در بازی های طولانی بالای یک ساعت ممکن است که دور فن بالا نباشد و دستگاه داغ میکند. داغ کردن چیپ گرافیک ایکس باکس و پردازنده آن از ضعیف چرخیدن دور فن است. ممکن است شما ببینید که فن ایکس باکس در حال چرخیدن است ولی گرد و غبار باعث شده که فن با سرعت کمتری بچرخد که خرابی چیپ ایکس باکس از همینجا شروع میشود.

پس همیشه سعی کنید دستگاه را در محیط بدون گرد و غبار استفاده کنید و یا هر چند وقت آنرا باز کرده و تمیز کنید. از زدن خمیر سلیکون مناسب زیر فن دریغ نکنید که حرارات باعث خشک شدن سریع آن میشود و تبادل حرارت صورت نمیگیرد. علاقمندان به یادگیری تعمیر مادربرد ایکس باکس میتوانند در کلاسهای عملی کامتک و زیر نظر تعمیرکار کنسول بازی آنرا یاد بگیرند و در بازار کار درآمد خوبی کسب کنند.

لوازم صوتی و تصویری باز کردن ایکس باکس اسلیم روش تعویض قطعات ایکس باکس آموزش بازکردن ایکس باکس 360 اموزش تعمیر دسته ایکس باکس آموزش تعمیر دسته پلی استیشن
ارسال پیام در واتساپ